4 Paas tips voor jouw webshop
Bloeinde bloemen, vrolijke kleuren en Lentekriebels....Het is weer zo ver. Pasen staat voor de deur! Maar hoe ga je met jouw webshop inspelen op dit fleuri...
De productomschrijving heeft natuurlijk als voornaamste doel om je bezoeker te overtuigen van je producten. Maar wist je dat je met de juiste productomschrijving de vindbaarheid van je webshop kunt verbeteren? Hoe je dat doet, lees je hieronder!
Voordat we duiken in de wondere wereld van SEO, hebben we een paar algemene tips voor het schrijven van een productomschrijving.
Voordat je begint met het schrijven van een productomschrijving, maak een zoekwoordanalyse. Hieruit blijkt welke relevante zoekwoorden bij jouw product passen. Zo kom je erachter of je juist specifieke zoektermen moet gebruiken of je termen juist breed moet laten.
Onze online marketeers zijn gespecialiseerd in het uitvoeren van zoekwoordanalyses.
Als je een retailer bent, is het makkelijk en snel om productomschrijvingen van de producent te gebruiken. Toch raden we je aan om zelf de productomschrijving van je producten te schrijven. Het hergebruiken van teksten kan namelijk leiden tot duplicate content. Doordat jouw website dezelfde teksten gebruikt als (een of meerdere) andere websites, creëer je een lagere relevantie. Hierdoor zul je lager in Google ranken dan wanneer je een unieke tekst schrijft.
Hoeveel woorden een SEO tekst precies moet zijn, is niet he-le-maal duidelijk. De ene SEO-specialist geeft aan dat je minimaal 300 woorden moet gebruiken, de ander zegt dat het niets uitmaakt. De kans dat je een goede SEO-tekst schrijft is natuurlijk wel groter met een langere tekst dan met een korte tekst. Onze tip: kijk naar je concurrenten. Haal inspiratie uit de lengte van de tekst, de zoektermen die ze gebruiken, de zoekwoorddichtheid (hoe vaak vermelden ze de relevante zoekwoorden), maar schrijf natuurlijk wel je eigen, unieke tekst.
Heb je een SEO productomschrijving geschreven? Top! Dan is het nu tijd voor de metadata! Pas de meta-titel, -omschrijving en -URL van je productpagina aan. Gebruik hierbij de zoektermen die je uit je zoekwoordanalyse hebt gevonden.