Google Bedrijfsprofiel: Cruciaal voor zichtbaarheid!
Een sterke online aanwezigheid is cruciaal voor bedrijfssucces. Potentiële klanten gebruiken Google vaak om producten en diensten te zoeken. Het Googl...
Je hebt een website. Dan wil je natuurlijk graag weten hoe je website presteert! Maar hoe meet je dat? Google Analytics is een tool waarmee je gemakkelijk verschillende website statistieken bekijkt. We zetten 4 interessante statistieken voor je op een rijtje!
De eerste en meest logische website statistiek is natuurlijk het aantal bezoekers op je website. Vergelijk twee achtereenvolgende periodes om de verschillen te meten. Maar is meer ook altijd beter? Bezoekersaantallen geven slechts een eenzijdig beeld van de prestaties van je website. Daarom kijken we ook altijd naar de bezoekerskwaliteit.
Lees ook: Google Analytics: de Basics
Wanneer een bezoeker op je website terecht komt, wil je natuurlijk dat hij actie onderneemt. Je wilt dat hij niet direct je website weer verlaat, maar een tijdje op de website blijft en een aantal pagina's bekijkt. Daarom meten we de bezoekerskwaliteit met het bouncepercentage, de gemiddelde tijd op de website en het aantal bekeken pagina's.
Je genereert verkeer op je website, maar waar komen die bezoekers vandaan? Zeker wanneer je SEO bij ons afneemt, of als we Google Ads campagnes voor je draaien, wil je natuurlijk graag weten waar het verkeer vandaan komt en welke kwaliteit ze hebben. Komen je bezoekers via de gratis zoekresultaten in Google (organisch)? Of via je betaalde advertenties in Google? Of via social media, via andere websites of gewoon direct via de URL-balk?
Bovenstaande statistieken helpen je met het begrijpen van je verkeersstroom, maar wat zorgt er écht voor dat je website presteert zoals hij bedoeld is? Dat meten we met de doelen op je website. Ze geven de conversies weer, zoals het invullen van een formulier, het downloaden van een bestand, een inschrijving, offerte-aanvraag, bestelling in je webshop, enzovoorts.
Lees ook: In 5 stappen meer conversies genereren