Terug naar Blog
Ruim €900.000 aan verkochte loten voor huisverloting Katwijk
  • 499
21
aug

Ruim €900.000 aan verkochte loten voor huisverloting Katwijk

De verloting scooreenhuis.nl van voetbalvereniging Quick Boys uit Katwijk liep als een trein. Toen er nog enkele weken te gaan waren, was al meer dan driekwart van de 9999 loten verkocht. Dat was voor een belangrijk deel te danken aan de online marketing, waarvoor de club - die uitkomt in de landelijke 2e Divisie en waar onder meer Dirk Kuyt opgroeide - NC-websites uit Winschoten in de arm nam.

Lees verder
Online Marketing

Quick Boys kwam bij NC-websites terecht vanwege de specifieke expertise van de Winschoter online-marketingspecialist. In 2018 droeg NC-websites bij aan het succes van de eerste landelijke verloting van een vakantiehuis, huisverloting.nl. Er werd toen voor ruim 770.000 euro aan loten verkocht. “Zo’n verloting vergt heel specifieke marketing”, vertelt online-marketeer van NC-websites Dennis Vlap. “Loten waarmee je kans maakt op de geweldige hoofdprijs van 150.000 euro of een van de vele andere waardevolle prijzen kosten net geen honderd euro. Dat is best veel, maar de winkans is ook relatief groot. Onze uitdaging is om het vertrouwen te winnen bij veel mensen. Goodwill en gunfactor zijn onmisbaar om mensen ertoe te bewegen om loten te kopen. Gezien het aantal loten dat er is verkocht, zijn we hierin prima geslaagd.”

Mooie prijzen

De winkans was bij deze verloting zo’n 300x groter dan bij andere loterijen. Alle prijzen gingen er gegarandeerd uit, eventuele niet-verkochte loten dingen niet mee. Bovendien waren alle prijzen belastingvrij. Met de verloting waren naast het vakantiehuis vele andere mooie prijzen te winnen, zoals een splinternieuwe Mitsubishi SUV, een scooter, een campervakantie, elektrische fietsen, smartphones, een smart-TV, een Apple Watch en een laptop. De prijzen werden mede mogelijk gemaakt door verschillende sponsors.

Huisverloting.nl

In 2018 werd eerder een dergelijk project door NC-Websites aangevlogen. Voetbalclub VV Eerum verlootte toen een huis om de broodnodige renovatie- en innovatieplannen uit te voeren. Het verkopen van de loten gebeurde - net als bij scooreenhuis.nl - online. Daarvoor moest er een goed functionerende website komen die razendsnel heel veel bezoekers zou trekken. Hierbij kreeg de voetbalclub  hulp van NC-websites, zowel bij de webbouw als de online marketing. “Ook voor ons was dit een totaal nieuwe ervaring en uitdaging”, zegt Van der Zwan. “Zo’n bijzonder project vraagt om een unieke aanpak. Het voelde ook een beetje als ons kindje, we wilden er koste wat het kost een succes van maken. Daarom hebben we hier vele tientallen extra manuren ingestoken. Het was een continu creatief proces, waar ons voltallige team zich bij betrokken toonde. Elke pauze ging het er wel even over. En dan is het geweldig om dit resultaat te zien.”

Dennis Vlap

Online marketeer

MEER WETEN?