Meta Business Suite: dit vinden wij de handigste tools
Studio voor Makers, een superhandige tool van Meta om berichten op Facebook en Instagram te maken en te plannen, stopt binnenkort. Het wordt vervangen door...
Eigenlijk zou ieder bedrijf één moeten hebben: een Google Mijn Bedrijf-pagina. Zo'n pagina heeft namelijk verschillende voordelen die je relatief gemakkelijk binnenharkt. Ben je benieuwd naar die voordelen? We vertellen het je graag!
Een pagina van Google Mijn Bedrijf is een soort online visitekaartje voor je bedrijf. Je potentiële klanten zien hierdoor in één oogopslag je bedrijf, contactgegevens, openingstijden en andere belangrijke informatie. Ook kunnen mensen direct door naar je website, naar je locatie navigeren of je met één druk op de knop bellen.
Zoekt er iemand naar een bedrijf in de buurt? Dan heb je grote kans dat jouw Google Mijn Bedrijf-pagina wordt weergegeven in de zoekresultaten. Die bedrijfspagina's worden altijd goed zichtbaar en op de eerste pagina weergegeven.
Je Google bedrijfspagina wordt - net zoals je website - door Google geïndexeerd en meegenomen in de organische zoekresultaten. Zo kom je dus hoger in de organische zoekresultaten terecht.
Benieuwd naar andere manieren om beter gevonden te worden in Google? Lees alles over SEO!
Met een Google Mijn Bedrijf-pagina word je automatisch vermeld in Google Maps. Dat is natuurlijk superhandig, want zo word je nog beter zichtbaar op verschillende platformen.
Op je Google Mijn Bedrijf-pagina kunnen klanten reviews achterlaten. Goede reviews hebben een positieve invloed op jouw online zichtbaarheid!