Google Bedrijfsprofiel: Cruciaal voor zichtbaarheid!
Een sterke online aanwezigheid is cruciaal voor bedrijfssucces. Potentiële klanten gebruiken Google vaak om producten en diensten te zoeken. Het Googl...
Met een Facebook pixel kun je gerichter adverteren op Facebook! Daardoor besteed je je advertentiegeld efficiënter en kun je besparen op je maandelijkse advertentiekosten. We leggen je uit wat een Facebook pixel is en wat je ermee kunt doen!
Facebook pixel is een stukje code van Facebook, waarmee we data kunnen verzamelen, zodat we gerichter kunnen adverteren. Op die manier kunnen inzichten van Facebook en het gedrag van bezoekers op je website worden gecombineerd.
De Facebook pixel maakt gebruik van cookies. Die zorgen ervoor dat je data kunt verzamelen van de bezoekers van je website; welke pagina's worden er bekeken? Welke knoppen worden er aangeklikt? Zo kun je identificeren of iemand bijvoorbeeld een aankoop heeft gedaan, zich ergens voor heeft geregistreerd, een product aan een winkelmandje heeft toegevoegd, pagina's heeft bekeken, contact heeft opgenomen of een offerte heeft aangevraagd.
Speciaal voor bezoekers die bepaald gedrag op je website hebben vertoond, kun je gerichte Facebookadvertenties maken. Denk bijvoorbeeld aan het bekijken van producten in je webshop. Het is je vast niet ontgaan dat je vaak een advertentie ziet van een product dat je wel hebt bekeken, maar niet hebt gekocht. Dat jij een gepersonaliseerde advertentie ziet, is een vorm van retargeting!
Aan de hand van de data die je verzamelt van jouw klanten, maakt Facebook een doelgroep met vergelijkbare mensen. Het algoritme van Facebook bepaalt dan op basis van bijvoorbeeld interesse, gedrag en demografische gegevens wie er nog meer tot jouw potentiële klanten behoren. Die doelgroep kun je vervolgens gericht bereiken met Facebookadvertenties.