Meta Business Suite: dit vinden wij de handigste tools
Studio voor Makers, een superhandige tool van Meta om berichten op Facebook en Instagram te maken en te plannen, stopt binnenkort. Het wordt vervangen door...
Heb je een blogmodule op je website? Dan plaats je waarschijnlijk regelmatig nieuws of een nieuw project. Met deze 6 eenvoudige tips zet je telkens een stap in de richting van een goed blogbericht!
Er zijn maar weinig mensen die een tekst van begin tot einde lezen. Vaak wordt een tekst eerst vluchtig gescand en wordt er daarna de relevante informatie uitgefilterd. Schrijf daarom niet een lange lap tekst, maar breek je tekst op in stukken. Gebruik:
Verwijs je in je bericht naar een product uit je webshop? Of naar een dienst, je portfolio of je contactpagina? Voeg dan een interne link toe aan je bericht. Hoe je dat doet, lees je hier. Wanneer een bezoeker dan op jouw blogbericht terechtkomt, is de kans groter dat de bezoeker nog even blijft plakken op je website. Daarnaast maak je je bezoeker het natuurlijk een stuk gemakkelijker om door de website te navigeren!
Metadata vertelt iets over de pagina (of in dit geval het blogbericht). Zo kun je je pagina een extra titel en omschrijving geven. Ook kun je de URL van je pagina aanpassen. De metadata van je pagina verschijnt in de gratis zoekresultaten van Google, maar ook wanneer je een linkpost op social media maakt. Je vindt de metadata onder de van je beheerpaneel.
Bedenk wat je wilt bereiken met de post. Wil je potentiële klanten een offerte laten aanvragen? Wil je je klanten op de hoogte brengen van nieuwe producten of diensten? Aan de hand van het doel voeg je dan een call-to-action toe. Bijvoorbeeld een knop met 'Offerte aanvragen' of 'Bekijk onze nieuwste producten'. Denk goed na over de tekst van je call-to-action.
Ook interessant: In 5 stappen meer conversies genereren
Hoe interessant je tekst ook is, beeldmateriaal trekt altijd de aandacht. Heb je een gaaf project afgerond waarover je graag wilt vertellen? Maak dan goede foto's (het liefste met een goede camera, maar ook moderne mobiele telefoons maken tegenwoordig aardig goede kiekjes) en verwerk ze in je blogbericht. Voeg de mooiste toe als hoofdafbeelding van je blogbericht. De andere foto's kun je tussen de tekst zetten of in een fotoalbum toevoegen.
Heb je een tof project afgerond of heb je belangrijk nieuws? Dan mag iedereen het weten! Gebruik je social mediakanalen om meer traffic naar je blogbericht te sturen. Zeker wanneer je LinkedIn of Facebook gebruikt, raden we dit aan.