Terug naar Blog
Zet je online marketingkanalen in voor Black Friday!
  • 1009
25
okt

Zet je online marketingkanalen in voor Black Friday!

Op vrijdag 26 november is het Black Friday! Maar hoe zorg jij ervoor dat jouw (potentiële) klanten je kunnen vinden, je hebben gezien en je kunnen bereiken? Met deze 4 tips is jouw online marketing helemaal klaar voor je Black Friday acties.

Lees verder
Online Marketing

Gebruik je social mediakanalen!

Kondig aan dat je klanten gebruik kunnen maken van Black Friday acties. Hiervoor kun je je social mediakanalen gebruiken, zoals Facebook, Instagram en YouTube. Maak een strategie voor jezelf en een duidelijke agenda. Zorg dat je van tevoren je content (afbeeldingen, video's, teksten) klaar hebt staan, zodat je alleen nog maar je berichten hoeft te plaatsen. Of kies ervoor om je berichten in te plannen; zo heb je er geen omkijken meer naar.

Maak gebruik van Google Ads

Wanneer consumenten zich focussen op producten en niet zo zeer op webshops, is het verstandig om ruim voor en tijdens de Black Friday periode te adverteren in Google. Wanneer iemand producten zoekt, gebeurt dat in de meeste gevallen via Google. Daarom is het handig als jouw webshop of website als eerste wordt gespot.

Lees ook: 6 redenen om SEA in te zetten voor je website

Begin met bloggen

Heb je nog geen blog op je website? Dan is dit het moment om hiermee te starten! Door nieuwe artikelen te schrijven over onderwerpen die nu relevant zijn, verbeter je de online vindbaarheid van je website of webshop. Richt jouw onderneming zich op de consumentenmarkt? Schrijf dan bijvoorbeeld over:

  • Cadeautips voor de feestdagen
  • Licht een veel voorkomend probleem uit en bied een oplossing
  • Haak in op actualiteiten
  • Licht een product uit

Zorg ervoor dat jouw producten altijd op de voorgrond staan, verwerk belangrijke zoektermen in je blogbericht. Vermeld ook zeker 'Black Friday', 'Cyber Monday' in de tekst, titel en meta-data van je blogbericht. 

Lees ook: 6 tips om je blogberichten te verbeteren

Zet e-mailmarketing in

Last but certainly not least: e-mailmarketing. Van alle online marketingkanalen is dit misschien wel de meest effectieve. We weten inmiddels dat e-mailmarketing de hoogste ROI (return on investment) heeft, dus een actiemailing of elektronische nieuwsbrief mag zeker niet uitblijven in je online marketingstrategie voor Black Friday. Met een actiemailing breng je specifieke producten bij je bestaande klanten onder de aandacht. 

Lees ook: 5 essentiële onderdelen van een goede nieuwsbrief

Randi Doddema

Online marketeer

MEER WETEN?