Meta Business Suite: dit vinden wij de handigste tools
Studio voor Makers, een superhandige tool van Meta om berichten op Facebook en Instagram te maken en te plannen, stopt binnenkort. Het wordt vervangen door...
Het klinkt misschien wat onzinnig, adverteren op je eigen naam. Waarschijnlijk sta je organisch al op de eerste plek wanneer bezoekers naar je bedrijf zoeken. Toch is het verstandig om wél een branding campagne te voeren. We leggen je hieronder graag uit waarom.
Dit is een logische reden, maar hij is toch belangrijk om te noemen: Als je adverteert in Google, wil je natuurlijk zo veel mogelijk bovenaan staan. Door ook op je bedrijfsnaam te adverteren weet je zeker dat je altijd goed zichtbaar bent.
Het kan voorkomen dat jouw concurrenten op jouw bedrijfsnaam adverteren. Op bedrijfsnamen is vaak minder zoekvolume dan op marktgerelateerde zoektermen. Daardoor zijn klikken op advertenties goedkoper voor bedrijfsnamen. Een concurrent kan ervoor kiezen om op jouw bedrijfsnaam te adverteren. Maar denk bijvoorbeeld ook aan een retailer die jouw producten verkoopt en jouw merknaam gebruikt voor advertenties.
Wanneer jouw bedrijfsnaam een marktgerelateerde zoekterm bevat (bijvoorbeeld NC-Websites), kunnen er advertenties van concurrenten opduiken wanneer iemand zoekt op 'nc websites'. Als een adverteerder er dan ook nog voor heeft gekozen om de zoekquery te gebruiken als advertentietitel, kunnen er hele onduidelijke situaties ontstaan, zoals in het geval van onze klant PASS Toegangssystemen.
Soms kan het zijn dat jouw bedrijfsnaam een andere betekenis heeft. Wanneer je bedrijfsnaam alleen bestaat uit generieke termen, is de kans klein dat je website organisch hoog wordt weergegeven. Dan is het zeker de moeite waard om te adverteren op je bedrijfsnaam.
Natuurlijk kun je de organische vertoningen van je webpagina's wel beïnvloeden; je kunt de meta-omschrijving en meta-titel gemakkelijk aanpassen met ons NC-CMS. Maak je echter een advertentie voor je bedrijfsnaam, dan kun je ook een afwijkende URL invoegen en extensies toevoegen. Met extensies kun je bijvoorbeeld pagina's uitlichten, klanten direct laten bellen of je locatie laten zien.
Is een of meerdere van de bovenstaande punten op jou van toepassing? Dan zou je eens een branding campagne moeten overwegen!