Ontdek NC-CMS2: Websites die winnen!
De afgelopen 15 jaar hebben wij gewerkt met ons eigen ontwikkelde websitebeheersysteem. Dit platform was goed, maar het is tijd voor meer. Ruim 2 jaar heef...
Als ondernemer wil je zowel offline als online vertrouwen uitstralen. Door je website persoonlijker te maken, laat je aan je bezoekers zien met wie ze te maken hebben. In dit artikel geven we je een aantal tips om je website persoonlijker te maken!
De aanspreekvorm die je wilt kiezen voor je website is grotendeels afhankelijk van je bedrijf en je doelgroep. Wil je dat je bedrijf overkomt als 'hip' en 'innovatief'? Dan kun je voor de jij-vorm kiezen. Heeft je bedrijf een zakelijke, luxe of exclusieve uitstraling? Kies dan voor de u-vorm.
Ben je er nog niet helemaal over uit? Onze tekstschrijver denkt graag met je mee over het kiezen van de juiste aanspreekvorm.
Lees ook: 7 redenen om je teksten door een tekstschrijver te laten maken
Eén afbeelding zegt meer dan duizend woorden, maar foto's van jou en/of je medewerkers stralen veel vertrouwen uit. Je kunt persoonlijke foto's op je website verwerken, maar bijvoorbeeld ook een smoelenboek aan je over ons-pagina toevoegen.
Lees ook: 5 redenen om eigen foto's op je website te gebruiken
CTA staat voor 'call to action'. Met korte, krachtige zinnen (vaak in je vorm van een knop) laat je je bezoeker weten wat je van hem verwacht. Wil je dat iemand een offerte aanvraagt? Dan kun je natuurlijk kiezen voor "Offerte aanvragen". Maar wil je je website persoonlijker laten over komen? Dan kun je ook eens kijken naar deze voorbeelden:
Maak het je bezoekers gemakkelijker om contact met je op te nemen! Ook bij grote bedrijven zie je het steeds vaker: direct, snel contact met een medewerker, via een chat of WhatsApp. NC-Websites heeft daarvoor de ideale oplossing: Whappie! Met een Whappie widget op je website kunnen bezoekers gemakkelijk contact opnemen. Bezoekers kunnen kiezen of ze het bericht willen versturen via e-mail of WhatsApp, waar het gesprek daarna verder zal gaan.
Lees ook: Whappie, de WhatsApp- en contactwidget voor op je website
Niet alleen je website kun je persoonlijker maken. Ook met online marketingkanalen krijg je steeds meer mogelijkheden om te personaliseren. Denk bijvoorbeeld aan e-mailmarketing. Afhankelijk van hun interesses kun je verschillende klantgroepen verschillende mailingen sturen. Daarnaast kun je er altijd voor kiezen om je klanten aan te spreken met hun naam.