Ontdek NC-CMS2: Websites die winnen!
De afgelopen 15 jaar hebben wij gewerkt met ons eigen ontwikkelde websitebeheersysteem. Dit platform was goed, maar het is tijd voor meer. Ruim 2 jaar heef...
Heb je een Nederlandse onderneming en wil je je werkzaamheden in het buitenland gaan verrichten of je producten buiten de grens gaan verkopen? Dan moet je natuurlijk wat aanpassingen aan je website doorvoeren. Over deze punten moet je nadenken wanneer je internationaal gaat.
Stel, je Nederlandse website heet mijnwebsite.nl en je wilt je onderneming uitbreiden naar Duitsland. Je hebt dan een aantal opties voor de domeinnaam voor je Duitse website:
Aan beide opties zitten verschillende haken en ogen. Om te beginnen, moet je bedenken of de naam van je website geschikt is voor de nieuwe buitenlandse markt; gaat het bijvoorbeeld om een Nederlands(e) woord of woordengroep, dan kun je misschien beter gaan nadenken over een buitenlands alternatief. Kies je voor een nieuwe buitenlandse domeinnaam, dan schept dat meer vertrouwen en word je in de buitenlandse zoekmachine beter gevonden. Je moet je autoriteit echter wel helemaal opnieuw opbouwen, omdat het een nieuwe domeinnaam is. Het omgekeerde geldt natuurlijk voor een uitbreiding van je domeinnaam.
Laat je website altijd professioneel vertalen. Door voor de juiste vertaler te kiezen, zorg je voor de juiste informatie en intonatie. Kies voor een vertaalbureau dat niet alleen meedenkt over een goede vertaling van de tekst op je website, maar ook de juiste zoekwoorden gebruikt, zodat je goed wordt gevonden in de lokale zoekmachine(s). We werken zelf graag met f.a.x. Translations.
In Nederland is Google verreweg de populairste zoekmachine. Maar dat geldt niet voor alle landen! Zoekmachines zoals Yahoo, Bing en Baidu zijn weer populair in andere landen. Lees je dus goed in over de zoekmachines die van belang zijn in het land waar jij naar uitbreidt.
De social mediastrategie die je in Nederland voert, is misschien niet de beste keuze voor het land waar je je online wilt gaan vestigen. Onderzoek welke sociale media populair zijn bij de doelgroep in het nieuwe land.