Terug naar Blog
6 tips voor de ideale landingspagina
  • 524
13
jul

6 tips voor de ideale landingspagina

Soms heb je een extra landingspagina op je website nodig. Bijvoorbeeld omdat je je wilt focussen op je online vindbaarheid of omdat je een leuke actie op je website wilt zetten. Dan is het handig waar je om moet denken! We geven je daarom 6 tips voor de ideale landingspagina.

Lees verder
Websites

Gebruik Unique Selling Propositions

Laat je bezoekers in één oogopslag weten waarom ze voor jouw bedrijf of product moeten kiezen! Een Unique Selling Proposition (USP) geeft de voordelen van jouw bedrijf, dienstverlening of producten in steekwoorden weer. Zo kun je bijvoorbeeld vertellen over jouw uitstekende service, snelle levering, topkwaliteit producten of certificaten. 

Verwerk de juiste zoekwoorden

Waar ga je je landingspagina voor gebruiken? Wil je dat bezoekers jou goed kunnen vinden in de gratis zoekresultaten van Google? Of heb je de pagina nodig voor een advertentie? In beide gevallen is het goed om te kijken naar de juiste zoekwoorden. Doe van te voren een zoekwoordenonderzoek om te bepalen welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw landingspagina.

Maak conversieknoppen

Je bezoeker komt terecht op jouw landingspagina. Super! Welke acties verwacht je nu van die bezoeker? Wil je bijvoorbeeld dat hij een offerte aanvraagt, doorklikt naar je assortiment, een formulier invult, een document downloadt of contact met je opneemt? Laat het weten! Met een conversieknop op je landingspagina vergroot je de kans op een aanvraag!

Voorbeelden: Offerte aanvragen Contact opnemen

Lees hier hoe je gemakkelijk zelf een knop kunt maken!

Laat je bezoeker niet gaan

Je hebt je best gedaan om je bezoeker op je website te krijgen, dus je wilt niet dat hij je website zomaar weer verlaat. Bezoekers die meer tijd op je website spenderen en meer pagina's bekijken zijn kwalitatief betere bezoekers. Prikkel je bezoeker daarom met aanvullende content, zoals interne links, aanvullende diensten, bijpassende producten, projecten.

Gebruik passende afbeeldingen

Afbeeldingen trekken de aandacht en zorgen voor een leukere ervaring op je landingspagina. Zorg dat je foto's gebruikt die passen bij jouw boodschap.

Schrijf een prettig leesbare tekst

Niets is zo vervelend als een lange lap tekst. Zorg daarom dat je je tekst opdeelt in alinea's en gebruik kopteksten (H2, H3). Om belangrijke woorden extra onder de aandacht te brengen, kun je ze vet of cursief maken of onderstrepen

Sander van der Veen

Planner / Webdesigner

MEER WETEN?