Terug naar Blog
In 5 stappen meer conversies genereren
  • 145
19
feb

In 5 stappen meer conversies genereren

In 5 stappen meer conversies op je website? Dat doen we met goede analyses, je conversieratio verhogen en het verkeer naar je website boosten. Lees gauw verder hoe conversieoptimalisatie in zijn werk gaat!

Lees verder
Websites

We tracken alle conversies op je website

Wanneer je website online wordt gezet, zorgen we dat alle conversies worden meegenomen in Google Analytics. Een conversie kan bijvoorbeeld een offerteformulier of een bestelling zijn. Naast conversies nemen we ook de leads op je website als doel mee, zoals het inschrijven voor de nieuwsbrief, het downloaden van een brochure of het invullen van een contactformulier.

We berekenen het conversiepercentage

We doen een aantal analyses op je website en beantwoorden belangrijke vragen, zoals:

  • Hoeveel bezoekers krijg je op de website?
  • Hoeveel daarvan doen een conversie?
  • Wat is je conversieratio? 
  • Wat is het conversiepercentage per kanaal?
  • Hoe doorlopen bezoekers je website?
  • Op welke stappen lopen bezoekers vast?

De conversieratio is het aantal conversies per 100 bezoekers. Heb je 1000 bezoekers per maand en doen er 20 bezoekers een bestelling? Dan is de conversieratio 20/1000 = 0,02 (oftewel 2%).

We optimaliseren het conversiepad

Aan de hand van onze analyses verbeteren we kleine onderdelen op je website. Denk aan het verduidelijken van call-to-actionknoppen, het weghalen van afleidende onderdelen of het verbeteren van de gebruikerservaring. Wanneer bezoekers eenmaal op je website zitten, mogen er geen functionele of technische obstakels meer zijn voor het doen van een conversie. Het doel van het verbeteren van het conversiepad is het verhogen van de conversieratio.

We zorgen voor meer verkeer op je website

Nu je een optimaal conversiepad op de website hebt, gaan we zorgen dat er meer mensen van het conversiepad gebruikmaken. Dat doen we door het verkeer op je website te verhogen, bijvoorbeeld met zoekmachineoptimalisatie (SEO), Google Ads campagnes (SEA), e-mailmarketing of social media marketing (SMM). Natuurlijk kun je hier zelf ook invloed op uitoefenen, bijvoorbeeld door zakelijk te bloggen of door op sociale media te posten. 

We evalueren de verbeteringen

We berekenen opnieuw je conversieratio en bekijken deze per kanaal. Hiervan ontvang je maandelijks een rapportage, zodat je ook zelf de resultaten goed kunt bijhouden. 

 

 

Levi IJkema

Webdesigner

MEER WETEN?