Ontdek NC-CMS2: Websites die winnen!
De afgelopen 15 jaar hebben wij gewerkt met ons eigen ontwikkelde websitebeheersysteem. Dit platform was goed, maar het is tijd voor meer. Ruim 2 jaar heef...
Je contactpagina lijkt misschien de minst belangrijke pagina, maar het is de plek waar je twijfelende bezoekers kunt overtuigen! Wil je je website verbeteren? Denk dan dus ook zeker aan je contactpagina!
Laten we beginnen met de wettelijk verplichte onderdelen van je (zakelijke) website. Die kun je namelijk gemakkelijk op je contactpagina vermelden:
Je bezoekers moeten je contactpagina natuurlijk wel kunnen vinden! Daarom zorgen we er altijd voor dat je contactpagina duidelijk in je hoofdmenu staat verwerkt. Zorg er daarnaast voor dat je bezoekers ook op andere pagina's triggert om contact met je op te nemen. Vaak voegen we standaard contactknoppen aan je templates toe, maar je kunt zelf ook knoppen aanmaken!
Lees ook: Interne/externe links en knoppen toevoegen aan een pagina of blogbericht
Verzamel in je contactformulier alleen de gegevens die je echt nodig hebt! De gegevens die je natuurlijk echt nodig hebt zijn een (bedrijfs)naam, e-mailadres en het bericht. Hoe meer velden, hoe hoger je de drempel maakt.
Met een Whappie op je website verlaag je de drempel! Klanten kunnen gemakkelijk contact opnemen via WhatsApp of e-mail!
Verhoog de betrouwbaarheid van je contactpagina door bijvoorbeeld foto's toe te voegen van jezelf of je personeel. Zo heeft je bezoeker echt het gevoel dat 'ie met een persoon contact opneemt.
Zorg altijd voor een melding nadat bezoekers je contactformulier hebben toegevoegd. Met onze formbuilder bepaal je gemakkelijk zelf welk bericht je wilt laten zien zodra iemand je contactformulier heeft ingevuld. Zo kun je je bezoekers bijvoorbeeld laten weten op welke termijn ze een antwoord kunnen verwachten.
Heb je een speciale pagina met een veelgesteldevragen module? Voeg dan een link naar FAQ's toe om te voorkomen dat je vaak dezelfde vragen krijgt.
Ben je benieuwd of je aanpassingen daadwerkelijk meer contactaanvragen hebben opgeleverd? Dan kun je dat natuurlijk gemakkelijk meten, bijvoorbeeld met Google Analytics. Heb je een NC-website? Dan stellen we het contactformulier altijd als doel voor je in. Vergelijk dan de doelconversieratio van het contactformulier voor en na je aanpassingen.
Lees ook: Google Analytics: de Basics