Meta Business Suite: dit vinden wij de handigste tools
Studio voor Makers, een superhandige tool van Meta om berichten op Facebook en Instagram te maken en te plannen, stopt binnenkort. Het wordt vervangen door...
Valentijnsdag staat in het teken van de liefde. Het is ook de perfecte dag om mee in te haken op social media of iets leuks te doen voor je klanten of personeel. We geven je zes leuke tips om Valentijnsdag te vieren binnen jouw bedrijf.
Heb je een webshop? Maak dan een speciale Valentijnsaanbieding. Ook wanneer je geen 'romantische' artikelen verkoopt, kun je hiermee aan de slag. Wees creatief!
Wil je echt alles uit de kast halen voor Valentijnsdag? Zet dan je website in een Valentijnssfeertje, zoals de website van Makedonia. Met een hartjesregen op de website is Makedonia helemaal klaar voor het liefdesseizoen.
Stuur je klanten een nieuwsbrief in een Valentijnstintje. Valentijn is een leuk moment om te laten zien dat je je klanten waardeert. Met een klein gebaar zoals dit, zorg je voor meer klantenbinding. Ten slotte kun je je nieuwsbrief inzetten om je producten of diensten opnieuw te promoten. Een mooi stukje e-mailmarketing, dus.
Valentijnsdag draait natuurlijk om koppels en stelletjes, maar vergeet de singles niet! Deze doelgroep is behoorlijk groot (zo'n 3 miljoen mensen in Nederland1). Zet je single klanten in het zonnetje, bijvoorbeeld met producten of diensten die ze voor zichzelf kunnen kopen.
Niet alleen klanten verdienen jouw liefde. Valentijnsdag is bij uitstek geschikt om je personeel een leuk extraatje te geven. Denk aan een reep chocola of een leuk relatiegeschenk.
Simpel en snel: een social mediapost voor Valentijnsdag. Je vindt deze dag dan ook zeker terug op onze contentkalender. Maak een leuke (coronaproof) foto van je personeel, je (thuis)werkplek of producten en zet hem op Facebook, Instagram of je zakelijke blog. Ook wanneer je één van de bovenstaande acties uitvoert, kun je daar een leuk social mediabericht aan wijden!
Bronnen:
1 CBS