Terug naar Blog
  • 614
11
feb

Is jouw bedrijf klaar voor Valentijnsdag?

Valentijnsdag staat in het teken van de liefde. Veel bedrijven spelen in op deze romantische dag! Is jouw website of webshop klaar voor Valentijnsdag? Je leest het in deze blog!

Lees verder
Online Marketing

Maak een speciale Valentijnsaanbieding

Heb je een webshop? Maak dan een speciale Valentijnsaanbieding. Ook wanneer je geen 'romantische' artikelen verkoopt, kun je hiermee aan de slag. Wees creatief! Heb je een Lightspeed webshop? Maak dan een kortingscode voor je klanten! Je kunt de korting voor specifieke producten bepalen en vervolgens kun je je kortingscode met je (potentiële) klanten delen met een mailing, social media en/of advertenties.

Stuur je klanten een liefdesbrief

Stuur je klanten een nieuwsbrief in een Valentijnstintje. Valentijn is een leuk moment om te laten zien dat je je klanten waardeert. Met een klein gebaar zoals dit, zorg je voor meer klantenbinding. Ten slotte kun je je nieuwsbrief inzetten om je producten of diensten opnieuw te promoten. Een mooi stukje e-mailmarketing, dus.

Richt je op de singles

Valentijnsdag draait natuurlijk om koppels en stelletjes, maar vergeet de singles niet! Deze doelgroep is behoorlijk groot (zo'n 3 miljoen mensen in Nederland1). Zet je single klanten in het zonnetje, bijvoorbeeld met producten of diensten die ze voor zichzelf kunnen kopen.

Doe iets leuks voor je personeel

Niet alleen klanten verdienen jouw liefde. Valentijnsdag is bij uitstek geschikt om je personeel een leuk extraatje te geven. Denk aan een reep chocola of een leuk relatiegeschenk.

Zet een leuke social mediapost online

Simpel en snel: een social mediapost voor Valentijnsdag. Je vindt deze dag dan ook zeker terug op onze contentkalender. Maak een leuke (coronaproof) foto van je personeel, je (thuis)werkplek of producten en zet hem op Facebook, Instagram of je zakelijke blog. Ook wanneer je één van de bovenstaande acties uitvoert, kun je daar een leuk social mediabericht aan wijden!

Bronnen:
1 CBS