Terug naar Blog
6 redenen om SEA in te zetten voor je website
  • 836
02
dec

6 redenen om SEA in te zetten voor je website

Je hebt er vast wel eens van gehoord: SEA. Het staat voor Search Engine Advertising en in de meeste gevallen betekent dat dat je in Google adverteert. Adverteren in een zoekmachine zoals Google kan een ontzettend effectieve tool zijn voor iedere ondernemer. We leggen je hieronder graag uit waarom!

Lees verder
Online Marketing

Direct resultaat

Wanneer je gaat adverteren in Google, kun je direct de eerste resultaten verwachten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld SEO, wat je voor de langetermijn wilt gebruiken, kan je advertentie direct na de controle worden geactiveerd. Zo kan SEA je relatief snel resultaat opleveren.

Eindeloze opties

In tegenstelling tot SEO, waarbij je je alleen kunt richten op Google Zoeken, heb je eindeloze opties om te adverteren in Google. Zo kies je bijvoorbeeld voor een tekstadvertentie, als je in Google Zoeken wilt adverteren. Wil je juist je merkbeleving versterken of wil je mensen graag iets laten zien, dan kies je voor een displayadvertentie. Ook kun je bijvoorbeeld kiezen voor een remarketingcampagne, waarbij je bezoekers target die jouw website al hebben bezocht.

Duidelijke doelgroep

Met SEA heb je veel controle over de doelgroep die je wilt bereiken; zo bepaal je zelf bijvoorbeeld de zoekwoorden die je wilt targeten met een tekstadvertentie, plaatsen waar je je displayadvertentie wilt neerzetten of de interesses die mensen hebben getoond. 

Veel controle over het budget

Je bepaalt altijd zelf hoeveel geld je wilt uitgeven aan advertenties. Afhankelijk van je biedstrategie wordt je budget dan zo effectief mogelijk verdeeld. Natuurlijk kun je het advies krijgen om je budget te verhogen, maar dat heb je zelf in de hand.

Je betaalt alleen voor een klik

Kies je voor een tekstadvertentie? Dan betaal je alleen wanneer er daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt. Zo voorkom je dat je onnodig budget verspilt. 

Duidelijke resultaten

Wanneer je adverteert in Google krijg je hele gedetailleerde informatie over de resultaten van je campagnes. Door ze te interpreteren, kun je hele gerichte keuzes maken om je campagnes te verbeteren!

Dennis Vlap

Online marketeer

MEER WETEN?