Terug naar Blog
Haal meer uit social media: 10 tips voor Facebook
  • 186
16
mrt

Haal meer uit social media: 10 tips voor Facebook

Gebruik je Facebook om je onderneming bij je doelgroep onder de aandacht te brengen? Wij hebben 10 tips verzameld om meer uit Facebook te halen.

Lees verder
Online Marketing

Houd het kort

Maak je Facebookbericht niet te lang! Te lange Facebookposts worden afgekapt met een "meer lezen"-knop. Zorg daarom dat je je bericht kort houdt of de belangrijkste informatie in de eerste regels plaatst.

Gebruik altijd een afbeelding

Met een afbeelding in je post trek je meer aandacht dan met alleen tekst! Post daarom altijd een pakkende afbeelding.

Maak het persoonlijk

We spreken uit ervaring wanneer we zeggen dat persoonlijke posts het altijd goed doen. Wissel je serieuzere posts daarom zeker eens af met iets persoonlijks, zoals een foto van je personeel of een leuke anekdote.

Gebruik een contentkalender

Met een contentkalender is er altijd wel een evenement of bijzondere dag om op in te haken! Download de NC-contentkalender.

Maak een linkpost

Ga je een linkje naar je website plaatsen? Maak dan een linkpost, zeker wanneer je zakelijk blogt. Plaats in dat geval geen afbeelding, maar alleen het linkje. Facebook haalt automatisch alle metadata (waaronder een afbeelding, indien van toepassing) uit je website naar voren. Met een linkpost wordt de hele afbeelding aanklikbaar. Handig!

Denk aan de timing

Er is geen perfecte timing specifiek voor Facebook. Door verschillende tijden uit te proberen, kom je erachter wanneer jouw doelgroep actief is. Met de juiste timing kun je de effectiviteit van je posts beïnvloeden!

Optimaliseer je bedrijfspagina

Bekijk je bedrijfspagina eens goed (en ja, gebruik een pagina, geen profiel!). Straalt je pagina dan vertrouwen uit? Zijn al je gegevens duidelijk vermeld? Je pagina is ook je visitekaartje.

Post af en toe een video

Video's zorgen in het algemeen voor meer betrokkenheid (zoals likes, reacties en gedeelde berichten). Neem daarom af en toe de tijd om een goed filmpje in elkaar te zetten. 

Tag betrokken personen of bedrijven

Ga je iets posten over een samenwerking met een bedrijf? Tag dan het bedrijf! Hiermee creëer je meer betrokkenheid en breng je jouw bedrijf onder de aandacht bij volgers van het betrokken bedrijf.

Analyseer je resultaten

De perfecte post bestaat niet. Wat wel en niet werkt voor jouw bedrijf, hangt af van je doelgroep. Door je resultaten te analyseren, kom je erachter welke soorten posts de meeste betrokkenheid opleveren. Maak gebruik van de statistieken van Facebook, maar bekijk ook zeker je Google Analytics!

Dennis Vlap

Online marketeer

MEER WETEN?