Support & Kennisbank > Google Workspace > De datums/sortering van de ontvangen e-mails kloppen niet (meer)

De datums/sortering van de ontvangen e-mails kloppen niet (meer)

Oorzaak: Microsoft Outlook sorteert in het e-mail overzicht op de datum waarop je de e-mail hebt ontvangen, en niet zozeer wanneer deze daadwerkelijk was verzonden.

In dit artikel leggen we je uit hoe je dat op kunt lossen door de sortering aan te passen, begin allereerst door je Outlook te openen en volg het onderstaande stappenplan.

 

Stap 1: Open je weergave instellingen

Open je Outlook, klik bovenin op "Beeld" en selecteer de knop "Weergave instellingen"

 

Stap 2: Klik op "Kolommen":

 

Stap 3: Vervang het kolom "Ontvangen" met "Verzonden"

Selecteer in de rechterlijst het veld "Ontvangen", en klik op "Verwijderen"

Selecteer vervolgens in de linkerlijst het veld "Verzonden" en klik op "Toevoegen":

Optioneel: Staat het "verzonden" veld in de rechterkolom niet achteraan? Klik dan het "verzonden" veld in de rechterkolom aan, en klik op de "Omlaag" knop tot dit veld helemaal als laatste staat.

Druk nu op "OK" om het venster weer te sluiten:

 

Stap 4: Klik nu op Sorteren

 

Stap 5: Sorteren op "Verzonden" datum

Selecteer bij de optie "Items sorteren op" het veld "Verzonden":

Controleer of het veld op "Aflopend" staat ingesteld, en klik op "OK" om het sorteren venster te sluiten":

 

Stap 6: Sluit de weergave instellingen

Klik nu opnieuw op "OK" om ook de weergave instellingen te sluiten:

Het probleem zou nu moeten zijn verholpen, klik nu op "Start" in de bovenste balk om weer je normale e-mail opties ervoor te krijgen:


Geschreven door Jonathan Bisschop
Laatst aangepast op