Terug naar Blog
Online Marketing campagnes rijschool 1-2 Ride & 1-2 Drive
  • 2264
02
jun

Online Marketing campagnes rijschool 1-2 Ride & 1-2 Drive

1-2 Ride en 1-2 Drive zijn twee bedrijven waarvoor NC-Websites intensieve marketingcampagnes draait. Deze twee rijscholen - met elk hun eigen specialiteit in motorrijles en autorijles - bieden kwalitatief goede rijlessen in de hele provincie Groningen. Naast auto- en motorrijlessen kunnen klanten er terecht voor hun BE-rijbewijs en brommerrijbewijs of scooterrijbewijs.

Lees verder
Online Marketing

Meer aanvragen en merknaam versterken

Eén van de belangrijkste doelstellingen van deze samenwerking is het creëren van meer aanvragen. Daarnaast werd de nadruk gelegd op het online opbouwen van het imago. Bij aanvang van dit doorlopende project werden realistische doelstellingen bepaald en op basis daarvan gingen we aan de slag. We stelden een strategisch plan op en besloten met drie tools te werk te gaan: Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Social mediacampagnes.

Search Engine Optimization

Op de website van 1-2 Ride is heel systematisch een web van landingspagina's gecreëerd om de zoekmachinevindbaarheid te beïnvloeden. Door het bouwen van interne links wordt het webverkeer gestimuleerd, wat de vindbaarheid positief beïnvloedt. Daarnaast hebben we diverse locatielandingspagina's geschreven, waarmee we organisch verkeer uit locatiespecifieke zoektermen werven. Dit staat met name in het teken van het verhogen van de online aanvragen.

Bekijk de website van 1-2 Ride

Search Engine Advertising

Om naast het verhogen van de aanvragen ook het imago te versterken, werd Search Engine Advertising ingezet. Door het voeren van een zoekwoordcampagne in Google Search en een campagne in het Google Displaynetwerk, worden deze doelen behaald.

Social Media

Sociale mediacampagnes van 1-2 Ride en 1-2 Drive (zoals Facebook) worden strategisch ingezet als verlengstuk van de zoekwoordencampagne in Google. Door berichten te vertonen aan een vooraf ingestelde doelgroep kunnen we perfect inspelen op de interesses van deze doelgroep, en meer aanvragen genereren. Tot slot zetten we tijdelijkse acties in via sociale media om de twijfelaar over de streep te trekken.

Bekijk de social media van 1-2 Ride en 1-2 Drive:

Facebook Instagram

Randi Doddema

Online marketeer

MEER WETEN?