Terug naar Nieuws

Steeds meer recensies, hoe kan dat?

Gepubliceerd op:
Steeds meer recensies, hoe kan dat?

Heb jij ook het gevoel dat veel meer klanten de laatste tijd Google Recensies plaatsen? Dat klopt! Hoe dat kan? Dat komt doordat Google het plaatsen van recensies op Android smartphones heel eenvoudig en proactief heeft gemaakt. Kort gezegd komt het erop neer dat de smartphone klanten direct na vertrek uit de zaak vraagt naar hun ervaring. Veel klanten reageren, dus het aantal recensies stijgt snel. Hoe kun je hier als bedrijf op inspelen? 

Mensen raken steeds meer vertrouwd met recensies

In de online hotelmarkt is het al vele jaren heel gewoon: klanten die kiezen op basis van recensies van andere klanten. In deze branche zijn recensies zelfs vaak doorslaggevend voor boekingen. Consumenten checken de scores en lezen de ervaringen. Zo maken zij hun inschatting maken van de te verwachten overnachting, eten, klasse, service en hygiene. Veel B2B- en B2C-bedrijven namen de afgelopen jaren het heft in eigen handen. Zij maken veel werk van het werven van (goede) recensies. Daarvoor zetten zij diverse kanalen in, zoals Facebook Recensies, Tripadvisor, Google Recensies en online tools zoals Trustpilot of eigen maatwerk-tools voor de website.

Recensies kunnen maken en breken

Veel ondernemers vertellen dat ze best bang zijn voor recensies: 'Ik wil er wel wat mee doen. Maar wat als ik een slechte recensie krijg? Kan ik deze dan ook verwijderen? Een slechte recensie die terecht is, kan zeer waardevol zijn. Het geeft je kostbare informatie en kan de focus binnen je bedrijf op scherp zetten. Af en toe hebben bedrijven ook last van negatieve neprecensies. Meestal kun je die snel en effectief laten verwijderen

Recensies geven vertrouwen, de digitale mond-tot-mondpromotie

Veel bezoekers gaan af op recensies. Zijn de recensies   over het algemeen positief, dan adviseer ik om ze duidelijk te laten zien,:vermeld ze op je website, plak een sticker op je deur of plaats het op je factuur. Gebruik het positieve oordeel van jou klanten, want recensies geven vertrouwen. Het is digitale mond-tot-mondpromotie, de beste reclame die je kunt wensen. 

De vraag naar recensies irritant? Daar heeft Google goed over nagedacht

En dan is er nog de irritatiefactor. Bij elk product en elke dienstkrijg je tegenwoordig gelijk een e-mail met de vraag om je ervaring te delen. Dat stoort velen. Google weet dat ook. Bij de ontwikkeling van deze nieuwe manier van recensies werven gezocht naar een positieve ervaring. Zo vraagt Google op precies het juiste moment hoe de ervaring was: gelijk nadat je de deur uit liep. Je moet het ijzer smeden als het heet is. 

 Vragen over online recensies? We horen het graag!  

BEN JIJ ONZE NIEUWE STAGIAIR MARKETING&COMMUNICATIE?



Wij bouwen websites. Dat doen wij al meer dan twaalf jaar met heel veel succes. We groeien door en daarom zijn wij opzoek naar mensen die ons team komen versterken! Daarom is onze vraag: kom jij ons team versterken?

Lees het hele bericht

BEN JIJ ONZE NIEUWE STAGIAIR GRAFISCHE VORMGEVING?

Wij bouwen websites. Dat doen wij al meer dan twaalf jaar met heel veel succes. We groeien door en daarom zijn wij opzoek naar mensen die ons team komen versterken! Daarom is onze vraag: kom jij ons team versterken?

 

Lees het hele bericht