Terug naar Nieuws

Acht jaar NC-websites, van bierkrat tot verdienmodel strategieën

Gepubliceerd op:
Acht jaar NC-websites, van bierkrat tot verdienmodel strategieën

Een jonge IT’er en de eigenaar van restaurant Makedonia in Winschoten begonnen in 2007 een nieuw avontuur. Samen gingen zij aan de slag met het bouwen van websites. Het bleek een prima stap waaraan zowel de inmiddels acht medewerkers van NC-websites als een groot aantal tevreden klanten veel plezier beleven.

Hoe het begon

Eigenaar Lennart werkte bij Night City - de succesvolle jongerenwebsite - prettig samen met programmeur Gert Jan en vroeg hem daarom voor NC-websites aan de slag te gaan. Niet veel later fietsten ze samen naar RSE Telecom & ICT  om de bouw van een website te bespreken.

Het werd een goed gesprek en de eerste klant van NC-websites was een feit.

Bierkratjes

De eerste klant, de eerste order. En dus kon het kantoormeubilair worden besteld bij Interoffice. Maar tijd om te wachten op levering was er niet. En dus namen Lennart en Gert Jan plaats op een paar bierkratjes om aan de slag te gaan. Ondanks het alternatieve zitmeubilair was het resultaat tot volle tevredenheid: tot op de dag van vandaag is RSE klant van NC-websites. Net als Interoffice, trouwens.

Enthousiasme

NC-websites onderscheidt zich nu als webbouwer met alle disciplines in eigen huis: webdesigners, programmeurs, online marketeers, een fotograaf en tekstschrijver. Voor de bouw van responsive (mobiele) sites, in combinatie met social media, zoekmachinemarketing en het ontwikkelen van strategieën voor verdienmodellen, zie bijvoorbeeld de website van Fontana Bad Nieuweschans. Een pasklare oplossing voor elke onderneming in het mkb.

Glazen bol

De ontwikkelingen in de ICT gaan razendsnel en dat maakt de toekomst spannend en leuk. Zelfs zonder glazen bol durven wij onze toekomst te voorspellen : wij blijven voorop lopen in alle ontwikkelingen. Zo staat er voor dit jaar een tiendaagse Google-training op het programma. NC-websites werd vorig jaar Google-partner, een eer die je niet zo maar te beurt valt. Daar zijn wij trots op en dit stimuleert ons alleen nog maar meer om vol enthousiasme en bevlogenheid door te gaan. Voor u.

Ruim €900.000 aan verkochte loten: VV Quick Boys Katwijk verkoopt duizenden loten voor huisverloting mede dankzij Winschoter NC-websites

Aangepast bericht 31 januari 2020: Inmiddels is de trekking geweest, ruim 9000 loten verkocht.

VV Quick Boys Katwijk verkoopt duizenden loten voor huisverloting mede dankzij Winschoter NC-websites

WINSCHOTEN - De verloting scooreenhuis.nl van voetbalvereniging Quick Boys uit Katwijk loopt als een trein. Met nog enkele weken te gaan is al meer dan driekwart van de 9999 loten verkocht. Dat is voor een belangrijk deel te danken aan de online marketing, waarvoor de club - die uitkomt in de landelijke 2e Divisie en waar onder meer Dirk Kuyt opgroeide - NC-websites uit Winschoten in de arm nam.

Lees het hele bericht

Uitbreiding huisvesting vanwege groei online marketing diensten en team

Een goed begin van 2020 voor NC-websites: we blijven groeien en breiden ons pand in de loop van dit jaar flink uit. Onze online-marketingtak groeide de afgelopen tijd sterk. Ook verdubbelde de afgelopen paar jaar de omvang van ons team.

Lees het hele bericht