Terug naar Blog
4 Paas tips voor jouw webshop
  • 252
04
apr

4 Paas tips voor jouw webshop

Bloeinde bloemen, vrolijke kleuren en Lentekriebels....Het is weer zo ver. Pasen staat voor de deur! Maar hoe ga je met jouw webshop inspelen op dit fleurig moment? In deze blog geven we vier tips die je mee kan nemen in je voorbereidingen voor Pasen.

Lees verder
Webshops

Fleur je homepage op

Geel, groen, paars en zelfs roze zijn kleuren die worden gebruikt om de Paasstemming aan te tonen op veel websites. Je kunt natuurlijk de kleuren op je website aanpassen of gebruik maken van een aangepast Paas thema voor jouw webshop maar er zijn nog veel meer manieren om de Paas sfeer terug te laten komen op je webshop! Denk maar aan paas plaatjes of passende teksten. Op je homepage zet je jouw Paas producten en acties in de spotlight.

Paas pakket

Wat is Pasen zonder Paasmandje? Een leuke manier op je Paas producten aan te bieden is door een pakket, bundel of collectie samen te stellen. Dit kun je zelf doen met 'best sellers', 'keuze van de webshop' of laat klanten hun eigen Paasmandje samenstellen! Dit kun je doen op je website of door een poll op social media. De producten die het hoogst scoren worden verzameld in een apart pakket. Hierdoor biedt je niet alleen iets speciaals aan maar geef je klanten ook het gevoel dat ze gehoord worden.

Lees ook: Bereken je webshop conversieratio

Online eieren zoeken

Een bekende Paas traditie is het zoeken van chocolade eieren. Hoewel het lastig is om chocolade eieren te zoeken op een website is het niet onmogelijk om online eieren te zoeken! Verstop eieren op pagina's van je webshop of op bepaalde social media berichten. Daag je volgers en bezoekers uit om alle eieren te vinden voor een bepaalde datum. De klant met het juiste antwoord kun je belonen met korting, een gratis product of zelfs een gratis Paasmand! Het zoeken van de eieren is niet alleen leuk voor klanten maar zorgt er ook voor dat bezoekers meer tijd op je webshop besteden of je social media kanalen aandachtiger gaan volgen.

Een fleurige reminder

Een nieuwsbrief is een goede manier om producten of acties onder de aandacht te brengen bij je huidige klanten. Dit geldt ook voor seizoensgebonden acties. Om de aandacht direct te trekken kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van een Paas thema voor je nieuwsbrief, de kleuren van je huidige nieuwsbrief aan te passen of gebruik te maken van passende afbeeldingen. Gebruik een pakkende titel waarin je je Paasacties vermeldt en zet je producten of acties in de spotlight.

Lees ook: 5 essentiële onderdelen van een goede nieuwsbrief

Merel Koning

Social media specialist

MEER WETEN?