Terug naar Blog
Zo voeg je projecten toe om je vindbaarheid te boosten
  • 268
19
apr

Zo voeg je projecten toe om je vindbaarheid te boosten

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: zorg dat je projecten aan je website toevoegt. Door cases, projecten, nieuws en/of ontwikkelingen toe te voegen verbeter je je betrouwbaarheid en boost je je vindbaarheid. In deze blog geven we je een aantal praktische tips om dit zo effectief mogelijk te doen.

Lees verder
Online Marketing

Blogmodule op je website

Stap 1 is een blogmodule op je website. De meeste websites worden gebouwd met een blogmodule, maar soms kan het zijn dat je hier in eerste instantie niet voor hebt gekozen. Kun je op dit moment blogberichten, nieuwsitems of projecten toevoegen? Super, dan heb je een blogmodule!

Lees ook: Zakelijk bloggen op je website: hoe en waarom?

Lees ook: 6 tips om je blogberichten te verbeteren

Doe een zoektermenonderzoek

Weet waar jouw klanten op zoeken wanneer ze jouw bedrijf nodig hebben! Wanneer je weet welke zoektermen je moet gebruiken, kun je die inzetten voor je teksten en metadata! Bij NC werken we met speciale tools waarbij we uitgebreide analyses kunnen maken van de zoektermen en gedetailleerde informatie over de zoektermen krijgen. Wil je liever zelf aan de slag met een zoektermenonderzoek? Kijk dan eens goed naar de URL-opbouw van je concurrenten en maak gebruik van de suggesties die Google onderaan de zoekresultaten geeft.

Voorbeeld: wanneer we zoeken op 'website laten maken', krijgen we deze suggesties van Google:

Voeg goede foto's toe

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Wil je je bezoekers dus boeien, voeg dan zeker een aantal goede kwaliteit foto's toe aan je project. Of je nu een bouwbedrijf of sloopbedrijf hebt, zonnepanelen legt of kozijnen plaatst, interieurdesigner of isolatiespecialist bent: maak goede foto's van je project! Zo houd je je bezoekers langer op je website.

Lees ook: Hoe maak je goede foto's voor je website?

Schrijf zeker een stukje tekst

Het voelt soms verleidelijk om een foto te plaatsen en het daarbij te laten, maar schrijf een stukje tekst bij je project! Dat hoeft helemaal geen lap tekst te zijn, maar beschrijf op zijn minst:

  • De bijzonderheden van het project
  • De locatie (!)
  • Eventueel betrokken partijen

Wanneer je tekst minimaal 250 woorden lang is, is het voor Google gemakkelijker om de website te crawlen. Dat houdt simpelgezegd in dat je pagina gemakkelijker gevonden kan worden. Kom je niet aan 250 woorden? Dat is niet zo'n groot probleem, zo lang je tekst maar uniek en boeiend is.

Kijk zeker even bij de projecten van B. Reer Sloop- en Grondwerken

Vergeet de metadata niet

Misschien zijn de metadata wel het belangrijkste onderdeel van het toevoegen van het project. In de metadata bepaal je hoe jouw webpagina er in Google uit komt te zien: de URL van de webpagina, de titel en de omschrijving. Hoe je zelf gemakkelijk de metadata aanpast, lees je hier

Voorbeeld: dit zijn de metadata van onze homepage. 

Lees ook: Metadata: dit is wat je moet weten voor je SEO

Randi Doddema

Online marketeer

MEER WETEN?