Meta Business Suite: dit vinden wij de handigste tools
Studio voor Makers, een superhandige tool van Meta om berichten op Facebook en Instagram te maken en te plannen, stopt binnenkort. Het wordt vervangen door...
Wil je je online zichtbaarheid verbeteren? Dan moet je online marketingkanalen inzetten! We hebben de belangrijkste online marketingkanalen voor je op een rijtje gezet en vertellen je waarom je die echt moet inzetten.
Met SEA adverteer je in de zoekresultaten van Google. Het voordeel van adverteren in Google, is dat je altijd bovenaan de zoekresultaten staat. Daarnaast levert het direct resultaat op; zodra je begint met adverteren is je website zichtbaar!
Voordelen van Google Ads:
Lees ook: 6 redenen om SEA in te zetten voor je website
Ook interessant: 5 verschillende redenen om op je eigen bedrijfsnaam te adverteren
Met SEO (of zoekmachineoptimalisatie) zorg je ervoor dat je website organisch goed gevonden wordt. Dat betekent dat je hoog in de gratis zoekresultaten van Google terechtkomt, waardoor je niet per klikje hoeft te betalen, maar je gratis verkeer genereert.
Voordelen van SEO:
Lees ook: SEO, SEA of allebei: alles op een rijtje
Social advertising is het adverteren op social mediakanalen, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Met Facebook Ads adverteer je op Facebook en Instagram. Niet alleen in het nieuwsoverzicht, maar ook in de Stories, Marketplace en op andere interessante plekken van deze social media kanalen. Onze grafische vormgever zorgt voor een goede advertentieset waarmee je op al deze plekken een goede, sprekende beeldadvertentie hebt.
Voordelen van social advertising:
E-mailmarketing is het bereiken van je doelgroep via e-mail. De meest voorkomende vorm van e-mailmarketing is de nieuwsbrief. Een nieuwsbrief kun je periodiek sturen naar een lijst van klanten die zich hiervoor hebben ingeschreven. Je houdt ze op de hoogte van ontwikkelingen binnen je bedrijf, nieuwe producten/diensten of andere interessante content.
Voordelen van de nieuwsbrief:
Een druppelcampagne is een vorm van de geautomatiseerde e-mailcampagne. Door met tijdsintervallen e-mails te sturen naar (potentiële) klanten zorg je beetje voor beetje voor steeds meer interactie en houd je leads warm. Een druppelcampagne is bijvoorbeeld erg geschikt wanneer je iets weggeeft, zoals een e-book of een brochure.
Voordelen van de druppelcampagne:
Content is king! Door je kennis te delen via een blog straal je meer vertrouwen en autoriteit uit. Maar één van de mooiste voordelen van een blog is dat je berichten op talloze manieren kunt combineren; publiceer ze op je social mediakanalen en zorg dat je de juiste zoektermen gebruikt voor de vindbaarheid.
Voordelen van een blog:
Lees ook: Zakelijk bloggen op je website: hoe en waarom?
Ook interessant: 6 tips om je blogberichten te verbeteren