Terug naar Blog
Remarketing: wat is het en hoe werkt het?
  • 366
20
mei

Remarketing: wat is het en hoe werkt het?

Heb je wel eens een website bezocht waarvan je een dag later een advertentie te zien kreeg? Grote kans dat die website een remarketingcampagne heeft opgezet. Remarketing kan ervoor zorgen dat jouw conversiepercentage aardig verbetert! Wil je weten hoe remarketing werkt? Lees dan gauw verder.

Lees verder
Online Marketing

De 5 stappen van remarketing

Een nieuwe bezoeker komt op jouw website

Iemand bezoekt jouw website. Die bezoeker kan op verschillende manieren op jouw website terecht zijn gekomen, bijvoorbeeld via de gratis zoekresultaten van Google, via een advertentie of direct door jouw URL in te voeren. Welk kanaal de bezoeker ook heeft gebruikt; hij komt op jouw website met een goede reden: hij is op zoek naar jouw producten of diensten.

De bezoeker surft over verschillende pagina's

Jouw bezoeker komt op verschillende pagina's. Met een speciale code die we op jouw website hebben ingebouwd, plaatst je website cookies op het apparaat van de bezoeker. Hierdoor hebben we de bezoeker in het viezier.

De bezoeker verlaat je website zonder actie te ondernemen

Niet iedere bezoeker zal tijdens het eerste bezoek een aankoop doen of een offerte aanvragen (oftewel: een conversie maken). Misschien moet hij er nog even over nadenken of twijfelt hij of hij bij de juiste partij is. Hij verlaat je website zonder dat hij actie heeft ondernomen. Dat is niet erg, omdat we de bezoeker nu kunnen retargeten.

De bezoeker ziet jouw advertentie

Terwijl jouw bezoeker zich op een later moment op andere websites bevindt, ziet hij ineens een advertentie van jouw website verschijnen. Hij wordt er weer aan herinnerd dat hij interesse had getoond in jouw producten of diensten. De bezoeker klikt op jouw advertentie en komt opnieuw op jouw website terecht.

De bezoeker converteert

De bezoeker heeft tijd gehad om na te denken over je producten en diensten en is door jou nog even subtiel herinnerd aan je website. Hierdoor heeft hij uiteindelijk een conversie gedaan, zoals een aankoop of een offerteaanvraag. Zonder remarketingcampagne was deze bezoeker misschien overgegaan tot aankoop bij jouw concurrent of is hij je website uit het oog verloren. Een remarketingcampagne is daarom voor veel bedrijven een onmisbaar onderdeel van hun online marketingstrategie

Janneke Jongsma

Grafisch vormgever / Projectbegeleider

MEER WETEN?