Terug naar Blog
Meta Business Suite: dit vinden wij de handigste tools
  • 1506
27
feb

Meta Business Suite: dit vinden wij de handigste tools

Studio voor Makers, een superhandige tool van Meta om berichten op Facebook en Instagram te maken en te plannen, stopt binnenkort. Het wordt vervangen door Meta Business Suite en daar zitten een paar handige tools op die we graag delen!

Lees verder
Online Marketing

Meta Business Suite tools

De Meta Business Suite bestond natuurlijk al langer, maar voor het inplannen van content vonden wij de Studio voor Makers ontzettend prettig werken. Nu is het zover dat de Studio voor Makers verdwijnt en voor veel nieuwe pagina's is deze tool zelfs niet eens meer beschikbaar. Hoog tijd om de Meta Business Suite nu echt volledig te adopteren, dus. Dit zijn onze favoriete tools binnen de Meta Business Suite.

Crossposten, maar dan beter

Crossposten: een bericht op het ene platform plaatsen en dan (automatisch) ook direct op het andere platform zetten. Voor veel ondernemers een handigheidje, voor ons altijd een afrader. Want hoewel het iemand heel veel tijd kan schelen, één bericht voor twee platformen zorgt in veel gevallen gewoon voor een minder professioneel resultaat. Denk bijvoorbeeld aan de afmeting van een afbeelding, getagde partijen die verschillen of de linkjes die niet werken in Instagram. Maar Meta Business Suite geeft je de mogelijkheid om te crossposten, maar de content per platform aan te passen. Handig, want zo bespaar je nog steeds heel veel tijd, maar kun je kleine wijzigingen per platform toch nog aanpassen.

Plannen op actieve tijden

Je hebt het ons vast vaker horen zeggen: plaats je posts op tijden dat je doelgroep actief is. Maar wanneer is dat dan? Hoewel je dit redelijk gemakkelijk kunt opzoeken, is het toch weer een extra handeling die je moet doen. Plan je posts in met de Meta Business Suite, dan kun je nu ook kiezen voor actieve tijden. Meta Business Suite geeft aan op welke tijden je doelgroep het meest actief is (per platform) en je kunt direct ervoor kiezen om die tijden te gebruiken. Een handige tool, die het inplannen van posts dus een stuk gemakkelijker maakt!

Hashtags opslaan

Gebruik je vaak dezelfde hashtags, dan wil je die natuurlijk niet steeds handmatig hoeven te typen. Misschien heb je in een apart bestandje je standaard hashtags staan, maar het werkt gewoon niet handig. Daarom is het dus superfijn dat je bij Meta Business Suite hashtags kunt opslaan en vaker kunt gebruiken. Je kunt dan per hashtag bepalen of je hem aan je bericht wilt toevoegen.

De handige planner gebruiken

Met de "Planner" zie je in één overzicht de distributie van je content gedurende de week of de maand. Zo kun je in één oogopslag zien waar en wanneer je content hebt geplaatst of alvast hebt ingepland. Nooit meer een gat in je planning, dus!

Stories creëren op je desktop

Alles kon altijd via de desktop, behalve het maken van stories. Maar met de Meta Business Suite kun je nu ook via je desktop stories inplannen. 

Randi Doddema

Online marketeer

MEER WETEN?