Terug naar Blog
4 tips voor bedrijven met een klein advertentiebudget
  • 686
25
feb

4 tips voor bedrijven met een klein advertentiebudget

Je zult het ons vaak horen zeggen: marketing inzetten is ontzettend belangrijk. Je website is de motor van je conversies, maar (potentiële) klanten moeten je wel kunnen vinden! Niet ieder bedrijf heeft duizenden euro's per maand te besteden aan marketing en advertenties. Daarom zetten we een aantal opties voor je op een rij, waarmee je met een klein advertentiebudget prima uit de voeten kunt!

Lees verder
Online Marketing

Zet in op remarketing

Bestaande klanten werven is altijd goedkoper dan nieuwe klanten werven. Dit zie je ook terug in je advertentiebudget; met een remarketingcampagne target je mensen die je website al eens hebben bezocht. Wanneer iemand jouw website heeft bezocht, komt diegene jouw beeldadvertentie weer tegen op andere websites. Omdat ze al bekend zijn met je website, is de kans groter dat ze op je advertentie klikken. Ten slotte hebben dit soort advertenties vaak een lagere CPC (kosten per klik) en bespaar je op je advertentiebudget.

Gebruik de long tail methode

De kosten per klik van een zoekwoord wordt gebaseerd op vraag en aanbod. Een zoekwoord met een hoog maandelijks zoekvolume zal daarom een hogere CPC hebben dan een zoekwoord met een laag zoekvolume. Het 'long tail' principe houdt in dat je je niet richt op een paar zoekwoorden met hoog zoekvolume, maar op een massaal aantal zoekwoorden met een laag zoekvolume. Hierdoor richt je je toch tot een groot publiek, maar betaal je niet te veel kosten per klik.

Focus je op de lange termijn

Kijk niet alleen de nabije toekomst, maar focus je ook op de lange termijn. Door zoekmachineoptimalisatie (SEO) in te zetten voor je website, bouw je een langetermijn concurrentievoordeel op. Doordat je website beter vindbaar is in Google, zal je meer organisch verkeer gaan opbouwen. Ten slotte is een klik in de organische resultaten van Google gratis en betaal je geen kosten per klikje.

Zet social media strategisch in

Door social media strategisch in te zetten, kun je met een relatief laag budget je producten of diensten promoten. De meeste platformen geven gebruikers de mogelijkheid om jouw bericht te delen, waardoor je social mediapost een veel groter bereik krijgt. 

TIP: Zet niet direct advertentiebudget in op je social mediapost. Scoort je bericht organisch goed? Dan kun je je bericht gaan promoten. Krijg je niet zoveel interacties? Dan is het misschien verstandiger om je budget te bewaren.

Dennis Vlap

Online marketeer

MEER WETEN?